הקפאת בניה ביו"ש? הסתיימה הפסגה במצרים

    קובי פינקלר ושלמה ריזל 1 Comment on הקפאת בניה ביו"ש? הסתיימה הפסגה במצרים

    הפסגה המדינית במצרים: הצדדים חידשו את מחויבותם להבנות שגובשו בעקבה, ובמרכזם קיום שיח בעניין הסכמות אפשריות על הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים

    קהיר צילום: Wissam Nassar/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הניסיונות המדיניים לרגיעה לקראת הרמדאן: הסתיימה הערב (ראשון) ההתכנסות השנייה של הפורום המחומש, בשארם. במהלכה נועדו ראשי 5 המשלחות של ארה"ב, מצרים, ירדן, ישראל, והרש"פ.

    הצדדים חידשו את מחויבותם להבנות שגובשו בעקבה, ובמרכזם קיום שיח בעניין הסכמות אפשריות על הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים. המשלחת הישראלית, בראשות ר' המל"ל צחי הנגבי ובהשתתפות ראש השב"כ רונן בר, מתפ"ש ובכירים ממשרדי הביטחון והחוץ, הדגישה כי כדי למנוע הסלמה בתקופת הרמדאן ולאחריה יש לפעול בנחישות נגד הטרור ללא פשרות. סוכם לקיים בשבועות הקרובים מפגש נוסף של פורום זה.

    מצרים, שאירעה את ההתכנסות מסרה בסיומו כי "המשתתפים מדגישים את מחויבותם לקידום יציבות ושלום עבור הפלסטינים והישראלים, ולנקיטת צעדים לבניית אמון תוך פתיחת אפיקים מדיניים. ישראל מתחייבת להפסיק את הדיון ביחידות דיור חדשות בהתנחלויות לתקופה של 4 חודשים. ישראל והרשות הפלסטינית מדגישות את מחויבותן לכל ההסכמים הקודמים ביניהן והחליטו על הקמת מנגנון להפחתת האלימות וההסתה. הרשות הפלסטינית לוקחת על עצמה אחריות ביטחונית בשטח A בגדה. הודגש הצורך לשמר את המעמד ההיסטורי של המקומות הקדושים בירושלים".



    1 תגובות

    מיין תגובות